

Ben jij een strategische denker met talent voor beleidsontwikkeling en projectmanagement? Wil je jouw expertise inzetten om impact te maken de ggz-branche? Dan zoeken wij jou!
De organisatie
De Nederlandse ggz is de brancheorganisatie voor zorgaanbieders in de geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg. Als belangenbehartiger van circa 100 instellingen met ruim 89 duizend professionals vertegenwoordigen we meer dan 90 procent van de sector. Dat maakt ons dé partij om landelijk de belangen van de ggz te behartigen en afspraken te maken waardoor ggz-professionals hun werk goed kunnen doen.
Onze missie is het samen werken aan een mentaal veerkrachtige, inclusieve en veilige samenleving. Als netwerkorganisatie maakt de Nederlandse ggz de verbinding met partners binnen en buiten onze sector. Want een goede geestelijke gezondheid is van ons allemaal. Iedereen kan bijdragen: cliënten en ervaringsdeskundigen, familie en geliefden, buren en vrienden, behandelaren en andere zorgverleners, bestuurders en leidinggevenden, beleidsmakers en politici. Samen zijn we de Nederlandse ggz. Ga jij met ons deze uitdaging aan? Wij zoeken een:
Junior Beleidsadviseur
(32-36 uur per week)
Wat ga je doen?
Als junior beleidsadviseur ben je de spil in het ontwikkelen, implementeren en bewaken van beleid binnen jouw toegewezen thema’s en projecten. Je werkt samen met leden en collega’s en ondersteunt hen bij het vormen van standpunten en besluitvorming. Je bent nauwkeurig in het bewaken van de voortgang van processen en zet je kennis en expertise in om bij te dragen aan de doelstellingen van onze vereniging. Je werk is verdeeld over twee aandachtsgebieden: advies & beleid en projectmanagement.
Advies & beleid:
- Je vertaalt externe ontwikkelingen naar adviezen en standpunten voor belangenbehartiging.
- Je ondersteunt de coördinator en strategisch adviseurs bij het ontwikkelen van beleid en draagt bij aan de implementatie ervan.
- Je bereidt interne en externe overleggen voor en bewaakt de voortgang van actiepunten.
- Je bouwt en onderhoudt netwerken met leden en partners, zowel binnen als buiten de vereniging.
- Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
Projectmanagement:
- Je stelt projectplannen op en bewaakt de voortgang, uitvoering en het budget.
- Je leidt projecten, afhankelijk van de complexiteit, en legt hierover verantwoording af.
- Je informeert belanghebbenden over de voortgang en behaalde resultaten.
Wie zoeken wij?
- Je hebt academisch werk- en denkniveau, aangevuld met kennis van projectmanagement.
- Je hebt affiniteit met de zorgsector en relevante wet- en regelgeving.
- Je werkt zelfstandig binnen gestelde beleids- en projectkaders en neemt initiatief om beleid te ontwikkelen en implementeren.
- Je hebt uitstekende sociale vaardigheden zoals tact, overtuigingskracht en het vermogen om belangen te overbruggen.
- Je bent schriftelijk en mondeling sterk in het overbrengen van adviezen, beleidsnotities en rapportages.
- Je werkt systematisch en toont doorzettingsvermogen.
Wat bieden we?
De Nederlandse ggz biedt een boeiende en inspirerende werkomgeving, met volop aandacht voor persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Onze eigen Academie voor Leren en Ontwikkelen (ALO) biedt diverse in- en externe opleidingen aan. We bieden je een contract voor de duur van één jaar met uitzicht op onbepaalde tijd. De arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO GGZ en in overeenstemming met de zwaarte van de functie. Je komt te werken in de teams Belangenbehartiging en Waardenetwerken & Innovatie (Informatiebeleid). Je krijgt de kans om je te ontwikkelen binnen onze organisatie, waarbij je wordt begeleid door ervaren collega’s die je ondersteunen en uitdagen om het beste uit jezelf te halen.
Je kunt rekenen op:
- Een salaris in FWG 55, tussen € 3.199,00 en € 4.977,00 per maand bij een
- fulltime dienstverband
- Een eindejaarsuitkering van 8,33%
- Vrij te besteden persoonlijk budget in het kader van vitaliteit van € 350,-
- Een balansbudget van € 500,- bruto per jaar
- Opleidingsfaciliteiten, een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden en een goede reiskostenregeling
- Een pensioen bij het Pensioenfonds Zorg & Welzijn
- Tijd- en plaats onafhankelijk werken
- Een centraal gelegen kantoor, direct naast het Centraal Station Amersfoort
Geïnteresseerd?
Ben je geïnteresseerd in bovengenoemde functie, dan vragen wij je zo snel mogelijk, maar uiterlijk 14 maart 2025 te reageren door jouw cv en motivatie te sturen naar vacature@denederlandseggz.nl.Voor inhoudelijke vragen, opmerkingen en/of motivatie kun je telefonisch contact opnemen met Richard Boxem via telefoonnummer 06 51 87 95 63 of Youp van Zorge via telefoonnummer 06 55 36 40 37.
